- Reflexión final -

 

Al llarg del curs, l’organització de la meva pàgina acadèmica Symbaloo ha canviat bastant. Al començament, estava molt buida, amb poc blocs. Ara, hi ha molts més, tant per la meva feina personal o àmbit informal com per la formal i en concret, relacionat amb aquesta assignatura, com per exemple el blog personal, el blog grupal, la pàgina de campus extens, el prezi per fer presentacions com la que vàrem fer a classe, twitter, educaplay i deckerix que hem fet diverses activitats, audacity, etc. Després, també tenc dues pestanyes de notícies RSS, una que és més pel meu àmbit informal on tenc notícies del món, de 20minutos.es, etc i l’altra més formal on tenc notícies educatives així com pàgines educatives, blogs de mestres, blogs de recursos per a primària, etc. En un futur, crec que hem serà molt útil per tota la carrera ja que aniré posant tot el que faig servir en les assignatures i això hem permet anar directament sense perdre temps, i a més dirigir-me a les meves pàgines personals sense la necessitat de registrarme, ja que es queda guardada la meva sessió.

 

 

Pel que fa al twitter en concret, és una eina molt útil ja que em permet estar en contacte amb l’assignatura diàriament, puc contactar amb els meus companys o inclús amb altra gent que no conec, he pogut compartir els meus projectes perquè la gent ho pugui veure com l’àudio i el vídeo, accedir a molta informació com per exemple informació educativa, vídeos educatius, posar twitters interessants, etc.

 

Les activitats que hem creat han sigut un àudio, un vídeo i un material multimèdia interactiu.

Referent a l’activitat de l’àudio primer de tot, vaig tenir que informar-me i investigar quin programa o eina tenia dins el meu ordinador, en aquest cas, no tenia cap. Vaig descarregar-me l’Audacity i acte seguit vaig investigar com funcionava tot, quins efectes podia posar, com es gravava, etc. Per compartir-lo amb els meus companys i poder-lo afegir a la meva carpeta personal vaig registrar-me a Goear i vaig pujar allà l’àudio. El que vaig fer amb aquesta eina va ser gravar un conte ja que hem pareixia molt interessant i didàctic per els nins de primària. Es tracta d’una locució que és la meva veu i música de fons per harmonitzar. Vaig elegir el conte perquè es pot utilitzar de manera formal, com a recurs dins l’aula com a docent, i també els nins ho podem fer servir en el seu àmbit informal, a casa per exemple per entreteniment o diversió ja que els contes lis agraden molt.

 

Seguidament, pel que fa al vídeo, també vaig fer el procés que he mencionat abans amb l’àudio però en aquest cas, sí tenia a l’ordinador un dels programes que la professora aconsellava, es tracta del Windows Movie Maker. Per realitzar el vídeo, vaig posar primer tots els materials necessaris a través de fotos i després vaig anar gravant directament el vídeo, cal dir que vaig haver de fer diferents tomes i vaig elegir finalment la que em va agradar més, després vaig posar els crèdits i vaig afegir una música de fons durant el principi i el final, així l’explicació quedava més clara. Com a futura docent, aquest vídeo és molt interessant ja que també al igual que l’àudio, pot ser un recurs per a l’aula tant de manera formal per explicar la suma dels números com informal per la ajuda íntima i personal de cada alumne. És una manera molt didàctica i entretinguda per els nins, ja que és una manera diferent d’aprendre i això motiva molt més.

 

Respecte a la creació de materials multimèdia interactius per primària, vaig crear una sopa de lletres amb Deckerix. Per poder realitzar-la no fa falta registrar-se a cap lloc, directament pots crear l’activitat. Com a futura docent, la valor molt positivament ja que és molt visual i divertida, molt fàcil d’utilitzar i senzilla. També és una bona eina de suport dins l’aula ja que es pot fer amb el ordinador però també té l’opció d’imprimir. Però, cal dir que personalment pens que té algunes limitacions com per exemple l’idioma que només està en castellà, i si tenim un alumne a classe que no ho entén dificultarà la resolució d’aquesta.

 

Per últim, la plataforma Edmodo, considero que és molt útil ja que dins aquesta poden interactuar tots els alumnes entre si i a la vegada jo, com a docent puc anar afegint recursos que lis siguin d’utilitat, deures, etc. També pens que és molt atractiva i motivadora per els nins ja que és diferent, interactiva, divertida, etc. És una plataforma educativa gratuïta que ens permet moltes possibilitats i sobretot la comunicació entre professor- alumne en un entorn privat o públic.

 

Al llarg de tota l’assignatura, he après a utilitzar moltes eines, plataformes, recursos variants, creació de materials, que abans no sabia. També he après molta informació nova, he profunditzat sobre termes i informació concreta relacionada amb les TIC. En un futur, tots aquests coneixements serien aplicables al meu dia a dia dins l’aula, faria classes més integradores i divertides ja que utilitzaria tot el que après. A més, s’ha de dir que les TIC estan molt integrades avui en dia, i això és un avantatge molt important. És a dir, tot això que els nins ja saben sobre les TIC, com a docents pens que ho hem de saber utilitzar dins l’aula i agafar-lo de forma positiva i enriquidora, fent sempre un bon ús d’aquestes. En resum, hem d’integrar tots aquests recursos dins l’aula ja que estan presents dins la vida de cada alumne. Per tant, d’aquesta manera, les classes són més motivants, més divertides i més actives.  

 

La metodologia que hem duit a terme, es basa en un aprenentatge creatiu ja que està centrada en el desenvolupament d’una carpeta d’aprenentatge que recull tot el que hem treballat a classe: el projecte, eines amb les que hem treballat, etc de manera individual i grupal. Hem treballat de manera progressiva, afegint cada vegada més informació als coneixements previs que teníem, es pot dir que hem fet un gran augment de coneixements nous que en un futur ens seran de gran ajuda.

 

Com a valoració final, aquesta assignatura m’ha agradat molt ja que he après moltes coses i m’he enriquit molt a nivell personal. Pens que aquesta assignatura és imprescindible dins els estudis de grau de magisteri en educació primària ja que va enfocada a millorar la nostra competència digital com a futurs docents i això és imprescindible. És molt important que els professors es formin contínuament ja que així a part de recordar aprendran coses noves i noves formes d’integrar les TIC dins les aules. Personalment, l’objectiu de millorar la competència digital, pens que s’ha complit ja que com he mencionat abans, he après moltes coses, he après moltes eines, recursos i programes que em serviran quan sigui docent. Per tant, estic confiada per poder afrontar una classe amb les TIC, fer classes innovadores, actives i creatives que motivin sobretot als alumnes al màxim grau ja que disposo de moltes idees per dur a terme una classe didàctica on les eines dels alumnes, és a dir, les TIC, tenguin un paper rellevant.